Flere netbutikker vælger at bruge rabatkoder for at skaffe flere kunder

0
344
visninger

Nethandlen vokser sig hvert eneste år større og større, og det åbner op for mange muligheder for de virksomheder som forstår hvordan man kommer ind på det digitale marked. Har man en netbutik med stor konkurrence i forvejen, så skal man til at kigge på måder til hvordan man kan skille sig ud fra de andre konkurrenter, og hvordan man kan motivere sine besøgende til at handle hos dig fremfor din konkurrent.

Driver du selv en netbutik, så ved du måske allerede godt at det kan være rigtig svært at få dine besøgende til at konvertere til kunder. Men hvad kan man egentlig gøre for at motivere sine besøgende til at handle hos dig?

Se og lær fra de store kendte netbutikker

En af de mest anvendte metoder som bl.a. bliver brugt af de største netbutikker som Zalando og H&M er at give rabat til nye kunder, og endda også til kunder der har handlet hos dem før. Her gives der gerne 15% eller mere i rabat hvis det er ens første køb, og det er en stor købsmotivation som du måske også burde gøre brug af på din netbutik, hvis du altså er træt af besøgende som falder fra under betalingsfasen, eller bare gerne vil få flere kunder.

Du kan også vælge at samarbejde med rabatsider som Couponix, hvor du gratis kan oprette din netbutik og fremvise dine rabatkoder og tilbud blandt deres brugere og besøgende.

Udover at rabatkoder kan hjælpe med at få flere konverteringer, så virker det også rigtig godt i en markedsføringskampagne. Du ved det nok allerede godt, men du har helt sikkert lagt mærke til i TV’et at alle de store virksomheder næsten altid promoverer med gode tilbud, og spar op til 30% osv.

Og det virker rent faktisk. Promoverer du et produkt som er populært, og tilbyder du samtidig en god rabat på det, så er der helt sikkert mange flere der vil klikke videre. Her er det så bare vigtigt, at du altid holder hvad du lover i din kampagne, så køberen ikke forsvinder fordi de fandt ud af at fragten var blevet sat højere op eller noget.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here